20.1.14

Be a brighter you (3) : Balance

picture from last summer in Sausalito, California

J'ai lu pour l'un de mes TD: "Le miasme et la jonquille" de l'historien Alain Corbin,  il s'agit d'une analyse de l'évolution de l'odorat au 18ème et 19ème siècle et pour résumé, il explique comment la perception de l'odorat est une construction sociale (voilà à quelle point la sociologie est importante). Evidemment la physique a évolué depuis, mais même à cette époque-là ils connaissaient déjà l'importance de l'air dans notre corps, mais encore plus l'importance de l'équilibre de l'air et voilà le thème du post d'aujourd'hui: l'équilibre. Nous sommes vivant grâce à cette équilibre, vivons sur une belle planète grâce à un autre équilibre entre chacun des êtres sur celle-ci, pourtant avoir cette équilibre dans ma vie est un tout autre niveau de complication !
Comme vous peut-être je suis très extrémiste, j'aime croire que je suis assez positive mais si je n'ai pas trop le moral vous pouvez être sûre que rien de ce que vous pourriez dire ou faire ne m'aidera à moins que j'en décide ainsi. J'ai aussi toutes ces idées de flower child et vis une vie très conventionnelle, pour résumer je suis bloquée entre ma fantaisie et les idées préconçues de notre société et cela m'a un peu dérangé ces temps-ci. Je n'ai pas de réponse toute prête à ce problème-là mais dernièrement j'ai réalisé à quel point les choses sont liés (même si penser que le monde n'est qu'une grosse boule d'énergie où ce que l'on donne est ce que l'on reçois reste beaucoup trop flou à mes yeux). Autrement dis on ne devrait pas chercher la perfection, mais seulement l'équilibre.
Allez-y donc, habillez vous comme Alexa Chung aujourd'hui et Taylor Momsen demain, tant que cela contribue à l'équilibre entre votre Dr.Jekyll et Mr.Hyde ... car personne ne veut finir comme eux ! xx

I had to read a book for one of my classes "Le miasme et la jonquille" by the historian Alain Corbin, it's an analyse about the evolution of scent and basically he explains how its perception is a social conception (and that makes you realize how important sociology is but that's another story); obviously Physics have evolved since the last century but even then they knew how important air was in our body and how fragile the balance was, and that's the point of today's post: balance.
We're alive because of that balance, we're able to live on this beautiful planet because of another balance between every and any being on earth but weirdly having that balance in my life seems like a whole other level of complicated.
Like probably many of you I'm really extremist, I mean I like to think I'm pretty positive but if I'm feeling down you can be sure none of your words will help me unless I decide to; I also have all these young revolutionary flower child ideas but live a not so revolutionary life. To resume I'm stuck between my fantasy and society's ideas of right and wrong, and it kinda really messed me up lately. I don't have a pre-conceived answer to that problem but I've been noticing how linked things are even though thinking that the universe is just energy and what you put is what you get is still blurry to me, I believe that nothings wrong in the sens of if you feel that it's right for you then it's certainly not wrong and even it's okey to be wrong some times we shouldn't be striving for perfection but for balance.
So go on you can dress like Alexa Chung today and Taylor Momsen tomorrow, as long as you feel like it’s helping you balance between your Dr.Jekyll and Mr.Hyde … cause no one wants to end up like them ! xx

5 commentaires:

  1. love reading your blog, It's very refreshing and genuine and I really appreciate that :)
    anyway, would you like to follow each other?

    Like Something Real Serious page here :)
    SOMETHING REAL SERIOUS facebook page

    SOMETHING REAL SERIOUS

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thanks, it really means a lot ! Take care xx

      Supprimer
  2. Ok I'm going to comment in english because my french isnt up to standard at the moment ;) and i wont be able to express how much i loved this post as well. you write so perfectly (in both languages) and the book you read sounds really interesting. the concept about balance is so relevant to me because I'm a bit of an extreme person too like you and I get obsessed way too easily. Being exposed to so much culture of everything on the internet isnt that great always as it puts way too much pressure on us to try and be everything we see. But there are so many different perceptions of perfection and I think we should focus more on that, Hope everything is ok <3
    photo is beautiful too :)

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. You just warmed up my heart Leah <3 Thank you, I'm glad you enjoyed this post I'm really trying to be more honest on my blog. Take care xx

      Supprimer
  3. Je suis fan de la notion d'équilibre! C'est LE secret! Merci Nesrine pour ce joli post très bien écrit!
    Em
    http://ouhlacopieuse.blogspot.fr/

    RépondreSupprimer

Merci pour vos commentaires, ils me font extrêmement plaisir ! xx